torsdag den 7. marts 2013

Vandhuller


På en tur i biotopen var alle de områder med vand der er kommet efter det våde vejr, frosset til is .
Et skønt syn at se alle de formationer isen har fået, afhængig af, hvor dybt hullet med vand er  i de forskellige huller, og det nedenunder liggende løv, træ eller jord fylder.
Shannon er meget optaget af at se om han kan slå hul på isen.
Han får slået et hul, og så bliver han helt stille, kigger spørgende på mig. Det knager som når vesterhavet er frosset og bølgernes bevægelse får isen til at revne.
                                                                           Det er en hel speciel lyd her midt i skoven, fantastisk.
Da jeg har forklaret Shannon, hvad det er der knager og vi har lyttet til det, fortsætter han med at slå hul på isen.
Hvor langt tør jeg komme ud på det usikre?
Der er mere kraft i mit ben end når jeg bruger en kæp.
En herlig aktivitet, vi brugte lang tid på, for der er var mange vandhuller i skoven.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar