mandag den 18. marts 2013

Hvem laver regnen

Inden sneen vendte tilbage, sad vi en solskinsdag, og blev mindet om at foråret er på vej.
To skovspurve var meget interesseret i en redekasse, udenfor vores vindue. De undersøgte kassen længe og så satte de sig til at "nyde udsigten".
Shannon (5år) og mig sad og snakkede om at nu var det snart tid til fuglene at bygge rede og lægge æg. Shannon var meget optaget af, at de var en familie. Pludselig siger han "ja og så er der nogen, der tager fuglen ind i et bur... skørt hva.... de skal da være sammen som familie...så man skal da ha mere en en..alle skal med, ikk?

Jeg har lige en anden sød en fra en samtale. vi sidder og spiser morgenmad og jeg siger, at det bliver en skøn dag med solskin idag. Shannon er lidt morgensur og vriser "jeg vil ha regn og tordenvejr". Jeg svarer "det bliver der ikke idag", han svarer tilbage "det ved du ikke". "Jo det kan jeg se på vejret" siger jeg. "Det kan du ikke bestemme"svarer Shannon, jeg siger til ham" nej det kan jeg ikke, det er noget naturen bestemmer". Der kommer svar tilbage "nej, det gør naturen ikke". "nå " siger jeg"hvem gør så".
Så er det man får andet svar end det man regner med, et af de svar der bringer smil på læben.
 Shannon svarer nemlig " det gør regnarkitekterne"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar