onsdag den 3. april 2013

Billedbog



Har fundet en bamse, som skal være figur i min følebog.
Istedet for at kopiere den har jeg tegnet den på 8 stykker a4 ark.
Bamsen har jeg farvelagt med farveblyanter og hver bamse har så fået tøj på af forskelligt materiale.
Da de 8 a4 arkvar færdige, skulle de laves til en bog.
For at de forskellige materialer kunne være der, fandt jeg nogle flyttekasser jeg skar rammer ud af, så billederne ikke blev mast, når de skulle sættes sammen til en bog.
Rammerne fik i den ene ende 10cm mere kant, så de kunne sættes sammen.



De forskellige billeder, forestiler bamsen i forklædninger.
Jeg har brugt materialer som, staniol, vat, tandpastatube, stof, papir, cellofan og snor.
En billedbog der nemt kan laves med børn i alle aldre, og så er det bare at gå på udkig i de gemmer man har og hvad man ellers har i husholdningen.







Bogen blev sat sammen med med bolte og møtrikker  og fok titlen "Kan du gætte hvem jeg er"

Der kom lidt ekstra huller i "ryggen", for skruerne skulle være så lang fra billederne, så der var mulighed for at bladre, kartonene er temmelig tyk og det skulle der tages højde for.
Ikke den pæneste bog, men sjov at lave.
Skal man lave sådan en bog med børn er processen, synes jeg, lige så vigtig, som det færdige resultat.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar